dsm2

Din virksomheds visuelle identitet er den del af dit udtryk, dine kunder kender dig på – og som tiltrækker nye kunder indenfor din valgte målgruppe.

Dit hjemmesidedesign, dine sociale medier, dit farvetema og dit logo har alle en medvirkende rolle, når det handler om, hvor let du er at genkende for både nye og eksisterende kunder.

Hvad kan et godt logo?

Et godt logo skaber først og fremmest kendskab og genkendelighed. Et godt logo er i tråd med det tema, der er gennemgående for din branding i virksomheden – den visuelle identitet.

Din virksomheds logo bliver symbolet på det brand, I skaber, og det, I kendes for og forbindes med.

Et godt logo skiller sig ud og kan huskes. Det bør have et særpræg, der sikrer genkendelse, og det bør på samme tid værne om den elegante enkelthed, der gør, at det falder i alles smag.

Derfor er det vigtigt at have et stærkt logo

Vi mennesker er tilbøjelige til at foretrække det, vi kender. Som de bevidste forbrugere vi er, går vi skeptisk til værks, når vi skal bruge vores surt tjente penge på en vare eller en ydelse – særligt hvis vi endnu ikke har stiftet bekendtskab med noget nyt.

Studier viser, at når vi gentagende gange eksponeres for et logo, så vil vi for hver gang etablere en øget tillid til den pågældende virksomhed – dette gælder også, selvom vi endnu ikke har handlet med netop denne virksomhed. Og den dag vi står og mangler netop det produkt, denne virksomhed forhandler, så vil vi søge det, vi kender – det logo vi har set igen og igen.

Et stærkt logo bliver husket. Og fordi det bliver husket, så øger du sandsynligheden for, at du bliver den foretrukne leverandør, næste gang et relevant behov opstår.